Videre til indhold
Projekt Uddannelsesløft / 2009-2014

Projekt Uddannelsesløft / 2009-2014

En 5 årig tværinstitutionel indsats for at højne uddannelsesniveauet for primært tosprogede unge

  • MENU
    • Aktivitetskatalog
    • Artikler
    • Evaluering
    • Metodeudvikling
    • Værktøjer og ideer til praksis
    • Publikationer
    • Bogbestilling
    • På vej…

Artikler

Læs artiklerne “Sprogpædagogiske indgange til lyrik” og “At løse ligninger – og om at danne billeder i matematik”.

Sprogpædagogiske indgange til lyrikDownload
At løse ligninger – og om at danne billeder i matematikDownload

Læs de nyeste praksisartikler “Kritisk læsning i sprogfagene” og “Sprogbaseret genetik – hvad og hvordan.

Sprogbaseret genetik 26.3.14Download
Kritisk læsning i sprogfagene_3.4.14Download

Projekt Uddannelsesløft

Projekt Uddannelsesløft var et udviklingsprojekt, der havde som mål at højne uddannelsesniveauet for primært tosprogede elever.

Projekt Uddannelsesløft arbejdede med:
  • at løfte tosprogede elevers resultater – inden for rammerne af den almindelige undervisning
  • at udvikle inkluderende pædagogik– med fokus på fagligt udbytte til alle
  • dansk som andetsprog som dimension i alle fag
  • at udvikle metoder til en sprogbaseret fagundervisning for alle elever
  • genrepædagogik
  • efteruddannelse af lærere og vejledere i folkeskoler, gymnasier og erhvervsuddannelser
  • ledelse og skoleudvikling
  • videndeling på tværs af uddannelsessektorer

Menu

  • Projekt Uddannelsesløft
  • Metodeudvikling
  • Værktøjer og ideer til praksis
  • Artikler
  • Evaluering
  • Publikationer
  • På vej…
  • Bogbestilling
  • Aktivitetskatalog
Projekt Uddannelsesløft / 2009-2014, Proudly powered by WordPress.
  • MENU